.

A gyerek játszva tanul, a felnőtt szórakozva!

Fiedor Ferenc

(vezetéstechnikai vezetőoktató, vizsgabiztos)

fiedor_ferenc_01Motoros pályafutásomat 1990-ben 13 évesen kezdtem két haverommal, egy 175-ös Cetkával, amit a szomszédtól 5.000 forintért vettünk. A motorról és annak működéséről semmit nem tudtunk, de azért szétszedtük. Valamelyikünknek eszébe jutott, olaj az kell, így egy litert beöntöttünk a főtengelyhez. :) 16 évesen 250/1-es MZ-vel nyomultam, és persze ha elkaptak a zsaruk, akkor toltam haza lapos kerekein a bringát. 2000-ig kényszerpihenőn volt a motorozás, de aztán újra kezdtem. És elég széles palettát beújítottam: ZZR 400, ZX 6 R, CBR 600F, R1, FZS 1000, Z1000, GSX-R750, BMW R1150RT, FJR 1300 és mára egy nyugis R1100RT-n kötöttem ki.

Szakmai pályafutásom összekapcsolódik civil végzetségemmel.

1996-ban közlekedésgépész technikusként végeztem Csepelen.

2002-től foglalkozom intézkedés taktikai és vezetéstechnikai képzéssel. Jelenleg az ORFK Rendészeti Szervek Kiképző Központjában hivatásos motoros kiképzőként, a részleg szakirányítása a fő feladatom.

Hétvégéken civil motorosoknak segítettem a biztonságos vezetés elsajátításában itt-ott.

fiedor_ferenc_03Ismerve a mondást:
„Két fajta motoros létezik, aki már…”

2005-ben egy Suzuki Maruti lökött fel. (nem vett észre, mondta a 80éves bácsi) Borda és lapockatöréssel megúsztam.

2008-ban szolgálatba bekanyarodott elém egy teherautó, a 6-os főút 5 sávos részén. (nem vett észre az akkor 20 éves Lengyel fiatalember) Ezt egy maradandó bal csukló töréssel megúsztam,de azóta kétszer kellett újra műteni.

Azóta híztam 12 kilót, így már talán észrevesznek!? :D

fiedor_ferenc_022009-be örököltem meg a rendőrségi motoros kollégák szakirányítását.

2010 őszén döntöttünk úgy négyen, hogy ugyanazzal a precizitással és szigorral létrehozunk egy iskolát a civil motorosok részére.

„Ahová nézel oda mész!”