Fiedor Ferenc
műveleti vezetéstechnikai vezetőoktató, vizsgabiztos
Motoros pályafutásomat 1990-ben 13 évesen kezdtem két haverommal, egy 175-ös Cetkával,
amit a szomszédtól 5.000 forintért vettünk. A motorról és annak működéséről semmit nem tudtunk, de azért szétszedtük. Valamelyikünknek eszébe jutott. Olaj, az tutira kell. Így egy litert öntöttünk a főtengelyhez. Mondanom se kell, a 2 ütemű járgány nem indult be. Szakmai pályafutásom igazából ezekben az években kezdődött meg, mert tanulmányaim során először autószerelő, majd közlekedésgépész technikusi végzettséget szereztem.
Ezt egy 250/1-es MZ követte, és persze ha elkaptak a zsaruk, akkor toltam haza lapos kerekein a bringát. Aztán persze lett vezetői engedélyem, és lett nagyon sok és szép, nagy és erős motorom. Az evolúcióm 400, 600, 1000 köbcentis sport motorokkal indult, majd ahogy jött a tapasztalat és az ész, úgy alakult át a motorkerékpár választásom a naked, majd a túra kategória irányába.
2002 volt az az év, amikor a szolgálati feladataim az oktatás irányába tereltek. Eleinte intézkedés taktikai, majd vezetéstechnikai képzéssel szolgáltam a határőrség majd a rendőrség zárt kötelékét. 2007-től ORFK Rendészeti Szervek Kiképző Központjában hivatásos motoros kiképzője, majd vezető oktatója és végül az egész szakterület szakirányítója lettem.
2007- ben kezdtem el hétvégéken civil motorosoknak segíteni a biztonságos vezetés elsajátításában két motoros suliban is.
2010 őszén döntöttünk úgy négyen, az akkori rendőrségi motoros kiképzőkből, hogy ugyanazzal a precizitással és szigorral létrehozunk egy iskolát a civil motorosok részére.
Ez lett a Ride for Life Club:
„A gyerek játszva tanul, a felnőtt szórakozva”
2017-ig dolgoztam az ORFK kötelékében. A tíz év alatt több ország rendőreit is sikerült oktatnom, így például a Belga, Cseh, Szerb, Román munkatársak is megfordultak nálam. A nemzetközi versenyeken minden évben az általam felkészített motoros járőrök szerezték meg, sokszor nemcsak az első, de második és harmadik helyet is. Ez természetesen nem csak az én, de mindannyiunk sikere volt.
Ezt követően is maradtam a vezetéstechnika vonalán, de már egy sokkal szűkebb és lényegesen összetettebb, komolyabb és minden bizonnyal veszélyesebb szakterületen szolgálatot teljesítő állomány vezetéstechnikai kiképzőjeként dolgozhatom.